Arhiva January, 2009

FESTIVALUL-CONCURS NAŢIONAL CU PARTICIPARE INTERNAŢIONALĂ„MIHAI EMINESCU”, LA A VI-A EDIŢIE, BUCUREŞTI, 15-17 IANUARIE 2009

Festivalul-concurs naţional  cu participare internaţională „Mihai Eminescu”, la a VI-a ediţie, Bucureşti, 15-17 ianuarnie 2009, s-a desfăşurat săptămâna trecută, la Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti. La acest concurs au participat personalităţi ale culturii româneşti şi membri ai Fundaţiei  Internaţionale pentru  Cultură,  Ştiinţă şi  Morală Civică „Mihai Eminescu”. Concursul face parte dintr-un proiect educativ iniţiat de Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din capitală şi a fost coordonat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi ISJ Bucureşti, fiind înscris pe site-ul edu.ro.
Au participat peste 400 de elevi, însoţiţi şi coordonaţi de profesori de la mai multe instituţii de învăţământ din ţară, care au trebuit să treacă de cele trei secţiuni: Recitare, Muzică, Teatru (recitarea unui text liric, muzical sau interpretarea unui fragment dintr-o piesă de teatru).
Judeţul Dolj a fost reprezentat de o singură trupă de teatru, funcţionând în cadrul Cercului dramatic al Grupului Şcolar „Charles Laugier” din Craiova, numită Molii’les, aceasta obţinând în competiţia strânsă Premiul II, printr-o merituoasă prestaţie, asociată cu o vestimentaţie adecvată contextului şi un machiaj desăvârşit, apreciat la superlativ de către spectatori şi membrii juriului, realizate exclusiv de către tinerii actori: Badea Alexandra, Drăgoianu Andreea, Oprea Cristiana, Sandu Alis şi Voica Marius, din clasa a XII-a A. Coordonatoarea acestei trupe a fost d-na profesor Liliana Popescu. Spectacolul susţinut de aceştia a fost o dramatizare originală având ca suport textul eminescian „Muşat şi ursitorile”. Premiul a constat în cărţi şi o preţioasă diplomă, dovedind talentul acestora şi interesul pentru activităţi extracurriculare la nivelul instituţiei de învăţământ pe care au reprezentat-o cu succes.
Trupa nu se află la prima sa apariţie, căci şi la Concursul naţional „Marin Sorescu, scriitor naţional şi universal”, Râmnicu Vâlcea, ediţia 2007, a obţinut, sub coordonarea aceleiaşi profesoare, Premiul I, iar eleva Drăgoianu Andreea, componentă a trupei, la Festivalul judeţean „Thalia merge înainte”, noiembrie 2006, a obţinut Marele Premiu pentru interpretare scenică.

Tags:

Raport monitorizare externa

In luna mai 2008 s-a realizat de catre ARACIP evaluarea externa a scolii. Echipa de inspectie a fost formata din d-na inspector Cornelia Neacsu si din evaluatorii prof. Botezatu Monica si prof. Oprica Puiu.  Apasand aici puteti citi raportul de evaluare.

Responsabil comisie CEAC

prof. Birsan Sorin

Tags:

Gradinile Europei

 

Proiect Comenius: “Le jardin, monument vivant. Pédagogie du patrimoine des jardins en Europe”

Prof.: Birsan Sorin,Grup Scolar „Charles Laugier”, Craiova

Castigator al unei burse Comenius – mobilitati individuale, in perioada 17 – 21 martie 2008 am participat la cursul de formare continua Comenius 2.2  intitulat “Le jardin, monument vivant. Pédagogie du patrimoine des jardins en Europe”. Finanţat de către U.E. cursul a fost coordonat de catre Mariella Morbidelli (Association Nationale del Cittadino, San Quirico, Italia) si de catre Aline Rutily (Laboratoire esthétique et sciences des arts, Paris, Franta).
La cursul desfasurat in localitatea Castiglione del Lago, regiunea Toscana, Italia, au participat 25 profesori atat din Romania cat si din Franta, Belgia si Portugalia.
Desfasurat timp de cinci zile intr-un cadru mirific pe malul lacului La Trassimene, cursul a vizat atât o pregătire teoretica, asigurata zilnic prin participarea la conferintele sustinute de echipa internationala de proiect, cat si o pregatire practica, prin participarea efectiva la atelierele de creatie sau la exploatarea gradinilor prin parcursurile senzoriale.
Pe toata durata stagiului s-a desfasurat o activitate deosebit de complexa structurata pe trei dimensiuni:
•O dimensiune teoretică despre  “Grădină“  – privită ca loc de formare culturală şi interculturală, pentru că ea reprezintă un patrimoniu natural, istoric, artistic şi social care trebuie cunoscut şi protejat din fragedă pruncie. “Este locul unde se conjugă apa, cerul, vegetatia, culoarea, umbra, piatra, pământul, sunetele, cuvintele, timpul, mitul “ – pentru a nu cita decât câteva din elementele patrimoniale.
Este tema favorită a numeroaselor creaţii contemporane, teritoriu pentru imaginaţie. De aceea trebuie ca acest patrimoniu cultural să fie plasat în mijlocul unor didactici pluridisciplinare.
•O dimensiune practică –  pentru că am avut posibilitatea de a lucra efectiv în ateliere de lucru  din Scoala ” Borgo XX Giugno”, Perugia si la Colegiul”Rasetti” din Castiglione del  Lago. Aici, in atelierele de creatie, s-a realizat “carnetul gradinii”, sau carnetul de voiaj electronic, s-a folosit metapastia si tehnica “in oglinda”, si s-a realizat montarea unei planse de ierbar.
In toate excursiile ghidate s-au realizat exerciţii practice de apropiere senzorială, de cunoaştere nemijlocită a grădinii, solicitându-se procese cognitive ca: percepţia, memoria, imaginaţia, gândirea.

- O dimensiune socio-culturală, concretizată în excursiile tematice de la:
a.  Gradina Medievala de la Universitatea din Perugia, unde s-a beneficiat de o excelenta prezentare facuta de prof.Alessandro Menghini, care descria gradina ca pe una simbolica, creata pe 3 niveluri:
- I nivel reprezinta originea omului si a lumii,este cel simbolic, cu 2 centre de origine :bine si rau:

- al – II-lea nivel reprezinta viata biologica primitiva, dezordonata:

-al-III-lea nivel este reprezentat de raţionalitate. Omul raţional este sociabil, ordonat, artistic; aici fiecare planta are rolul ei in gradina.
b. Gradina “De Tarots”- din Garavicchio – Capalbio, regiunea Toscana, creata după viziunea lui Niki St. Phalle, si care spunea ca, aceasta gradina a fost făcuta cu dificultate, dar si cu dragoste, entuziasm si mai ales cu credinţa.
 c.  Gradina “La Scarzuola”-din Montegione, regiunea Umbria, creata plecând de la opera literara “Le songe de Poliphile”,de Francesco Colonna (1499). Acceasta gradina suprarealista a fost construita de arhitectul Tomaso Buzzi intre anii 1958-1978, sub forma unui oraş ideal, conceput ca imaginea unei “maşini teatrale”.
Prin toate aceste activitati complexe, s-a inteles faptul ca a concepe o  gradina este o arta, a cărei tradiţie se pierde in negura timpului si care a avut întotdeauna rolul de a crea locuri de odihna, cultura, meditaţie sau de satisfacere a necesitaţilor cotidiene, de recreere sau destindere fizica si psihica in aer liber.

Concluzia desprinsă se referă la necesitatea orientării activităţii elevilor  spre aplicaţii practice, reale.
Observarea atentă a vieţii plantelor în strânsă corelaţie cu mediul lor de viaţă conduce la formarea unor deprinderi de ocrotire a mediului înconjurător, a unei atitudini umaniste care include dragostea pentru flori, ca pe o formă specială a dragostei pentru frumos.
Adevărate insule de verdeaţă, parcurile şi grădinile ne învaţă puţină istorie, un pic de farmec şi dulceaţă, puţină visare.
Iată de ce grădinile trebuie să trăiască, prin verdele lor emblematic şi copiii noştri trebuie educaţi de la cele mai fragede vârste în aceasta direcţie.
Astfel de proiecte cu diverse teme organizate si finanţate de către U.E. devin pe zi ce trece o punte tot mai solida de legătura intre cadre didactice si scoli din România si din Europa.
Diseminarea stagiului de formare in rândul elevilor si profesorilor va va constitui un imbold pentru participarea cat mai multor cadre didactice la astfel de cursuri de formare si implicarea lor in proiecte de parteneriat multiculturale.�

 

Tags: